Swift

Swift pozdvihne i Vás

Auto je místem, kde se spojují nejrůznější emoce. Nový Swift budete řídit srdcem. Design a barevné provedení zdůrazňují jeho výjimečný charakter. Přizpůsobí se Vám a nebude omezovat. Každý den Vás bude lákat k usednutí za volant, abyste si užili nekončící vzrušení z jízdy. Swift Vás v každém ohledu pozvedne.

Krása není jen o vnějším vzhledu. Radost z jízdy Swift vyjadřuje svými proporcemi. Ohromující zevnějšek tvoří souhra rozměrů nízké, krátké a široké karoserie. Dynamika se odráží také ve svalnatých tvarech. Design ztělesňuje vzrušení z pohybu, a to i tehdy, když auto stojí.

Jízdní výkon pozdvihne Vaše emoce

Navržen pro povznášející zážitky z jízdy. Nová platforma a zavěšení kol posouvají hbité a nenáročné jízdní vlastnosti na novou úroveň, zdokonalují zaměření vozu vyjádřené slovy „víc než jen auto do města“. Všechno se přizpůsobilo tomu, aby Swift okouzlil řidiče po celém světě svým sportovním pojetím a při řízení vyvolával silné emoce.

Jízda rozbuší Vaše srdce a pokročilé technologie se postarají o nekompromisně nízkou spotřebu.

Svižná a úderná akcelerace. Schopnost zatáčet, která Vás vždycky udrží v zamýšlené stopě. Swift byl přepracován s důrazem na každý detail v jeho pohonných jednotkách a na platformě s cílem rozvinout jeho jízdní schopnosti a dát řidiči pocit, že je s autem spojen a má ho dokonale pod kontrolou. Protože motor a podvozek jsou nenahraditelným základem kvalitních zážitků z jízdy, používá u nich Swift nejmodernější technologie, které přináší užitek – i v detailech, které řidič nemusí ihned zaznamenat.

Dva motory s rozdílným charakterem

Nový přeplňovaný motor 1.0 BOOSTERJET díky moderním technologiím nabízí při litrovém objemu stejný točivý moment jako atmosférický motor s objemem 1,8 litru. Současně s tím dosahuje vynikající spotřeby paliva. Klíčem k těmto vlastnostem je přímé vstřikování, které šetří palivo a snižuje teplotu ve válcích. Turbodmychadlo zase zajišťuje, že maximum točivého momentu je k dispozici už od nízkých otáček. Díky tomu tento všestranný motor vynikne v libovolných provozních podmínkách, ať už jedete po městě nebo si užíváte sportovní jízdu v zatáčkách.

Také motor 1.2 DUALJET ukrývá unikátní techniku, a to zdvojený systém vstřikování, který zlepšuje tepelnou účinnost. Aby se energie ukrytá v palivu zužitkovala co nejefektivněji, má tento motor mimořádně vysoký kompresní poměr. Tento snadno ovladatelný motor nabízí ideální poměr mezi výkonem a spotřebou paliva.

Kombinace kompaktního elektromotoru a lithium-iontové baterie ulehčuje motoru

Ve snaze o ještě nižší spotřebu paliva jsme použili nový pohonný systém typu mild hybrid – SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki), který je standardem při kombinaci výbavy ELEGANCE a manuální převodovky s motory 1.0 BOOSTERJET a 1.2 DUALJET. Srdcem SHVS je malá, kompaktní jednotka ISG (Integrated Starter Generator), která nahrazuje elektromotor obvyklý v jiných hybridních systémech. Lithium-iontová baterie se rychle nabíjí a také umí dodat vysoký výkon. Takový hybridní pohon je optimálním řešením pro kompaktní vozy, nabízí totiž vynikající poměr mezi spotřebou paliva a prostorovou náročností.

Automatické vypnutí motoru

Motor je vypnutý, zatímco elektrické komponenty jsou napájeny z baterií. Tím se šetří palivo.

Restart

ISG funguje jako startér, který tiše a hladce roztočí spalovací motor.

Rozjezd/akcelerace

ISG ulehčuje motoru* při rozjezdu z místa nebo při zrychlování, a tím pomáhá snížit spotřebu.

* Zapojení elektromotoru při zrychlování závisí na určitých podmínkách, například na stavu nabití baterie.
Zpomalování

Při zpomalování ISG ukládá energii, která by jinak nebyla využita, do baterií.

ALLGRIP AUTO Vám dává svobodu pokračovat v jízdě dál, bez ohledu na změnu povrchu cesty nebo na nestálost počasí.

ALLGRIP AUTO je optimální řešení pohonu všech kol, které je zárukou Vašeho klidu, ať už jedete po kluzkém povrchu nebo po zasněžené cestě. Díky viskózní spojce se zadní kola připojí vždy, když systém zaznamená, že ta přední ztrácejí trakci.

Hbitý podvozek pro nadšení z jízdy

Nová konstrukce předního a zadního zavěšení je základním předpokladem pro pohotové jízdní vlastnosti, které umí vtáhnout do děje. Dokáže nabídnout lineární charakteristiku řízení, kterou je Swift proslulý, a spojit tuhost s komfortním tlumením nerovností. Vedení stopy a odezva v zatáčkách, které jsou rozhodující pro schopnost projet technickou trať, i stabilita při jízdě v přímém směru jsou nyní ještě silnější. Jízda se Swiftem je zkrátka zábavnější než kdy dřív.

Lehkost a tuhost pomáhají při jízdě a chrání při nehodě

Nově navrženou platformu HEARTECT tvoří velmi pevný rám, který zlepšuje ochranu posádky při nárazu. Jen mírně zakřivené tvary nosníků a menší počet spojů při nehodě přispívají k efektivnímu rozložení energie nárazu. Nízká hmotnost vozu je dána kombinací chytré konstrukce s menším množstvím výztuh a použití lehké vysokopevnostní oceli. Díky tomu Swift vyniká při zrychlování, zatáčení, brzdění i porovnávání spotřeby.

Ihned po usednutí za volant ucítíte spojení s vozem, protože nový Swift byl navržen tak, aby řidič byl v centru dění.

Hned jak se posadíte dovnitř, dostanete chuť vyrazit na cestu. To celé díky nekompromisní filozofii: řidič je na prvním místě. Zploštělý volant, který připomíná závodní auta, přední sedadla s výrazným bočním vedením a středová konzola natočená k řidiči vytvářejí sportovní atmosféru, která řidiče se Swiftem dokonale spojí.

Přehledný a stylový přístrojový štít

Lesknoucí se chromové prvky dávají vyniknout atmosféře interiéru, který je laděný dočerna. Dva dominantní ukazatele mají stupnici připomínající ciferník hodinek a stylově kombinují bílou a červenou barvu. Přehledný, sportovně laděný design podtrhují dva menší vnitřní ukazatele, teploty chladící kapaliny a hladiny paliva, které evokují přídavné ciferníky leteckých chronografů.

Multifunkční barevný LCD displej

Pokročilý, 4,2palcový multifunkční TFT LCD displej se nachází uprostřed přístrojového štítu. Řidiče informuje přesnými a snadno srozumitelnými údaji souvisejícími s provozem vozu. Mezi ně mimo jiné patří údaje o aktuálním gravitačním přetížení, výkonu motoru a jeho točivém momentu, intenzitě sešlápnutí plynového a brzdového pedálu a další.

Smartphone Linkage Display Audio

Dotykový displej s úhlopříčkou 7 palců umožňuje intuitivní práci s multimédii, hands-free ovládání telefonu a propojení s navigací a dalšími funkcemi obsaženými ve Vašem chytrém telefonu. K jednotlivým funkcím se přistupuje z hlavní obrazovky, která je rozdělena do čtyř funkčních režimů – Poslech, Volání, Jízda a Připojení. Smartphone Linkage Display Audio pracuje s technologiemi Apple CarPlay, Android Auto™ a MirrorLink™. Po připojení kompatibilního iPhonu přes USB se aktivuje rozhraní Apple CarPlay, které umožňuje volat, poslouchat hudbu, odesílat a přijímat zprávy a používat navigaci. Vše se ovládá hlasově nebo přes dotykový displej. Android Auto™ přináší služby Google Maps™, Google™ Search a další funkce Google, které se opět ovládají jednoduše a bez rozptylování přes dotykový displej. MirrorLink™ umožňuje používat různé aplikace z Vašeho telefonu, které se přenesou na dotykový displej v autě.

Navigace s mapovými podklady na SD kartě

Vložením SD karty s mapovými podklady se multimediální systém rozšíří o snadno použitelnou 3D navigaci.

Prostor rozproudí Vaši hravost, láká užívat si život naplno

Zvenku kompaktní, a tedy mimořádně obratný v městském provozu, uvnitř prostorný s dostatkem místa pro cestující i zavazadla. Díky evoluci, která přinesla méně prostorově náročnou konstrukci karoserie, Swift vyhoví řidičům, kteří vyžadují obojí: radost z jízdy je pro ně nutností a dostatek místa v interiéru společně s velkým zavazadlovým prostorem jim dává svobodu vyrazit za svými koníčky nebo se jednoduše jen tak bavit. Vezměte s sebou, cokoliv chcete, a svezte ty, kteří jsou Vašemu srdci nejbližší.

Kabina a zavazadlový prostor, které rozšiřují Vaše možnosti zábavy

Objemný zavazadlový prostor v novém Swiftu Vám umožňuje naložit více, díky děleným a sklopným zadním sedadlům naložíte vše, co budete potřebovat. Nižší posaz zaručuje dostatek místa nad hlavou, navíc je v dosahu velké množství odkládacích přihrádek.

Panel klimatizace se snadno čitelným displejem a intuitivním ovládáním

Spolu s automatickou klimatizací získáte jednoduše použitelný ovládací panel s intuitivním uspořádáním. Ergonomicky rozmístěná tlačítka doplňuje snadno čitelný LCD displej s vysokým kontrastem. Manuální klimatizace je vybavena jednoduchým mechanickým ovládáním pro rychlou a snadnou ovladatelnost.

Pokročilý systém sledování provozu před vozem

Opravdový klid v duši je základním předpokladem pro to, abyste si mohli užít řízení naplno. Právě proto byl Swift doplněn o pokročilé bezpečnostní prvky, z nichž některé se u Suzuki objevují vůbec poprvé. Vedle prvků pasivní bezpečnosti, které chrání posádku v případě nehody je vůz vybaven systémy, které preventivně zasahují v případě rizikových situací.

Pokročilý systém sledování provozu před vozem využívá odrazy milimetrových vln z radaru, aby změřil vzdálenost od vozidel jedoucích vpředu. Jeho smyslem je pomoci řidiči zabránit nehodě nebo alespoň zmírnit její následky. Poprvé u značky Suzuki se navíc objevuje kamera s monokulární optikou a laserový senzor umístěné pod čelním sklem.* Kamera je vhodná pro střední a velké vzdálenosti, navíc dokáže rozpoznávat chodce, laserový senzor se zase stará o detekci překážek na krátkou vzdálenost a funguje stejně ve dne jako v noci. Díky jejich kombinaci může být Swift vybaven autonomním brzděním, varováním před nechtěným opuštěním jízdního pruhu, automatickým přepínáním dálkových světel a systémem sledování únavy řidiče.

Pokročilý systém sledování provozu před vozem** (využívající kameru, laserový senzor a radar):

  • Dual Sensor Brake Support (DSBS) – systém nouzového brzdění
  • Varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu
  • Systém sledování únavy řidiče
  • Automatické přepínání dálkových světel
  • Adaptivní tempomat

* Pokud je vůz současně vybaven radarem a kamerou s laserovým senzorem, slouží radar adaptivnímu tempomatu a kamera s laserovým senzorem autonomnímu brzdění.

** Standard pro výbavu ELEGANCE, na přání pro výbavy COMFORT a PREMIUM. Více informací u Vašeho dealera Suzuki.

Dual Sensor Brake Support (DSBS)

Při jízdě Swift využívá přednárazový systém s dvěma senzory – kameru s monokulární optikou a laserový senzor, které sledují, zda nehrozí srážka s vpředu jedoucím vozem nebo chodcem. Při zjištění rizika systém podle situace reaguje jedním ze tří způsobů.

Varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu

Při jízdě rychlostí alespoň 60 km/h systém porovnává směr jízdy vozu s vypočítanou trajektorií mezi pruhy. V případě odchýlení se od směru jízdy se spustí vizuální varování (zobrazení na displeji, blikající kontrolka) a začne vibrovat volant (standard u vozů vybavených kamerou a laserovým senzorem).

Systém sledování únavy řidiče

Při jízdě rychlostí alespoň 60 km/h systém sleduje směr jízdy vozu a varuje řidiče v případě, že „kličkuje“, například z důvodu únavy (standard u vozů vybavených kamerou a laserovým senzorem).

Asistent dálkových světel

Při jízdě rychlostí alespoň 40 km/h asistent dálkových světel podle aktuálního provozu automaticky přepíná mezi tlumenými a dálkovými světly (standard u vozů vybavených kamerou a laserovým senzorem).

Pohon 4×4 – maximální jistota po celý rok

Nový Swift je výjimečný vůz, což dokazuje i možnost volby pohonu 4×4, který si v dané kategorii můžete dopřát pouze u něj. Už tak jedinečné jízdní vlastnosti díky pohonu všech kol dávají Vaší jistotě a bezpečí úplně nové dimenze. Nikdy nebylo snadnější jezdit po celý rok za všech povětrnostních podmínek s větším klidem – i když silně prší, padá listí nebo je chumelenice.

Maximum bezpečí standardně do každé výbavy

Vysoká úroveň bezpečí pro posádku je u nového Swifta standardem. I vůz se základní výbavou má sedm airbagů, ABS + EBD, ESP® + TCS. Úroveň pasivní bezpečnosti podtrhuje použití pevnostní oceli v konstrukci karoserie. Není náhodou, že nový Suzuki Swift získal vynikající hodnocení v testech EURO-NCAP a plný počet hvězdiček.

Airbagy a sedačky, které Vás podrží

Pro Vaši maximální bezpečnost v případě nehody zahrnují všechny stupně výbavy Suzuki Swift sedm airbagů – přední, boční a okenní, plus jeden chránící kolena řidiče. Přední airbag na místě spolujezdce lze deaktivovat. Swift chrání svou posádku před následky nárazu také promyšlenou a otestovanou konstrukcí předních sedadel včetně opěrek s dokonalou oporou pro celé tělo s důrazem na hlavu a krk.

Lepší stabilita, lepší ovladatelnost

Nový SWIFT je standardně vybaven ESP® (Electronic Stability Program). Tento systém vyhodnocuje data ze senzorů z podvozku a karoserie. Při prokluzu kol (kontrola trakce) nebo ztrátě směru jízdy (kontrola stability) pomáhá udržovat vůz, ve zvoleném směru jízdy, přibrzďováním kol, případně omezením výkonu motoru. U modelu s automatickou převodovkou zastává ESP® funkci asistenta pro rozjezd do kopce. Brání zpětnému pohybu vozu v době mezi uvolněním brzdového a sešlápnutím plynového pedálu.

Karoserie

Karoserie s tuhou konstrukcí z kvalitní pevnostní oceli zajišťuje mimořádnou ochranu posádky i palivové nádrže, a snižuje tedy rovněž možnost případného vznícení paliva.

Brzdový systém (ABS, BAS, EBD)

  • Anti-lock Brake System (ABS) všech čtyř kol zlepšuje ovladatelnost vozidla při prudkém brzdění, brzdění v zatáčce nebo na kluzkém povrchu. Detekuje počátek smyku kola a zabrání mu tím, že začne přerušovat proces brzdění. Tímto sice poněkud zvýší brzdnou dráhu, ale současně zvýší bezpečnost procesu brzdění, neboť snižuje pravděpodobnost smyku celého vozidla. Protože nedochází ke zkrácení brzdné dráhy, je třeba vždy pamatovat na přizpůsobení rychlosti jízdy stavu vozovky a na včasné sešlápnutí brzdového pedálu.
  • Brake Assistant System (BAS) je asistenční brzdový systém, který pomáhá řidiči při brzdění v kritických situacích. Podle rychlosti a intenzity sešlápnutí brzdového pedálu asistent vyhodnotí kritičnost situace a pomůže zvýšit a udržet brzdný tlak tak, že se brzdná dráha maximálně zkrátí. Aktivaci BAS provází cvakavý zvuk v brzdném pedálu.
  • Electronic Brakeforce distribution (EBD), elektronický rozdělovač brzdné síly, rozděluje brzdnou sílu na každé kolo dle okamžité změny zatížení jednotlivých kol během brzdění, a tím zvyšuje účinnost brzdění a zkracuje brzdnou dráhu. Význam má například při větším počtu pasažérů, kdy se těžiště vozu zpravidla posouvá na zadní nápravu a je možné zvýšit brzdný účinek zadních kol.

Protismykový systém (ESP®, TCS)

  • Electronic Stability Program (ESP®*) elektronický stabilizační program pomáhá ovládat vůz během projíždění zatáčkami, pokud dochází ke smyku předních nebo zadních kol. Rovněž Vám pomáhá udržovat trakci při zrychlování na neupraveném nebo kluzkém povrchu vozovky. To realizuje prostřednictvím regulování výstupního výkonu motoru a selektivním používáním brzd. Kromě toho pomáhá ESP® zabránit smyku řízením brzdného tlaku.
    Elektronický stabilizační program dodává vozu stabilitu třemi hlavními funkcemi - ABS s EBD, regulací trakce a řízením stability. Řídící jednotka ESP® vyhodnocuje data, dodávaná senzory na podvozku, a automaticky udržuje stabilitu vozu pomocí regulace hnací energie motoru na nápravy, rozdělení brzdné síly a kontroly protáčení a smyku kol.
    Systém ESP® umožňuje neuvěřitelné využití jízdních vlastností, ale zároveň zvyšuje aktivní bezpečnost vozidla.
    * ESP je registrovaná ochranná známka společnosti Daimler AG.

  • Traction Control System (TCS) je protiprokluzový systém, který se aktivuje při prokluzování poháněných kol a pomáhá tím plynulému rozjezdu a bezpečné jízdě na kluzkém povrchu. Jakmile systém zjistí, že dochází k prokluzování kol, tak sníží výkon motoru, případně přibrzdí protáčející se kolo, aby okamžité otáčky kol zůstaly pod hranicí protáčení a tím i prokluzování.

Posilovač řízení

Model Suzuki Swift je vybaven posilovačem řízení, který Vám usnadňuje otáčení volantem a snižuje tak sílu, kterou musíte k jeho otočení vynaložit. Posilovač řízení oceníte jak při řízení v městském provozu, tak i při parkování.

Ještě více prvků pro Vaše bezpečí

Některé detaily i přes svou malou velikost dokážou dokonale změnit vnímání celku. Swift takové prvky má, které navíc zvyšují bezpečnost posádky. Ukazatele směru jízdy se nacházejí v krytech zpětných zrcátek, přesunuly se sem z blatníků, a dávají ostatním účastníkům silničního provozu lepší a viditelnější informaci o pokračování Vaší cesty. Přední kryty mlhovek byly doplněny světlomety pro denní svícení s LED technologií. Tato LED technologie byla použita i u brzdového světla. Vysoký jas LED světel tak zvyšuje bohatou bezpečnostní výbavu Swiftu.

Ve Vašem novém Swiftu jsou ukazatele, které Vám zajistí pohodlí i bezpečí. Ukazatel kontroly tlaku v pneumatikách (TPMS), dále ukazatel nápovědy pro řazení rychlostních stupňů, který řidiči radí optimální okamžik pro změnu převodového stupně, tak aby byla zajištěna co nejnižší spotřeba a nechybí zde ani ukazatel, který Vás upozorní na včasnou výměnu oleje v motoru.

Systém startování bez klíčů vozů Suzuki Swift

Bezpečnost i pohodlí vozů Suzuki Swift se ještě více zvyšuje v případě výběru systému startování bez klíčů.

Pokud se dálkové ovládání nachází ve specifikovaném dosahu, lze zamknout nebo odemknout dveře, i když máte dálkové ovládání v kapse nebo tašce. Stačí stisknout tlačítko, které je umístěno na dveřní klice u řidiče i spolujezdce a na klice pátých dveří.
Když se dálkové ovládání nachází uvnitř vozu, nastartujete otočením spínače bezklíčového zapalování. Tímto máte dálkové ovládání stále při sobě, bez toho, aniž byste jej museli stále znovu a znovu hledat v přeplněné tašce.

Motor Suzuki Swift

Swift vždy poháněly sice maloobjemové, ale výkonné agregáty, které měly nadbytek dynamiky a nízkou spotřebu. Dnes se touto Suzuki ověřenou kombinací inspirují téměř všechny automobilky. Swift je Vám k dispozici s benzínovým motorem o objemu 1.2 l.

K12B – zážehový motor 1.2 - Benzinový agregát o objemu 1.2 l je vybaven proměnným časováním výfukových a sacích ventilů pro hospodárnější nakládání s palivem a podporu nárůstu točivého momentu. Motor je tak již od nižších otáček pružnější a dynamicky reaguje na sešlápnutí plynového pedálu. Průměrná spotřeba paliva 5,0 l/100 km a emise CO2 jen 116 g/km mluví samy za sebe.

Pohon 4×4

Suzuki Swift využívá sice jednoduchý, ale zato osvědčený systém pohonu 4×4 s viskózní mezinápravovou spojkou. Od převodovky na přední nápravě vychází kardanový hřídel, který vede k zadní nápravě. Na tomto hřídeli je viskózní lamelová spojka. Ta zajišťuje plynulé vyrovnávání otáček kol na přední a na zadní nápravě. V okamžiku, kdy by došlo ke zvýšení otáček předních kol, tak část lamel na vstupu viskózní spojky plynule začne přenášet svoji sílu na lamely na výstupní části a tím přenáší točivý moment na kola zadní nápravy. Vše pracuje naprosto automaticky a nevyžaduje to od řidiče žádné nastavování ani předvolby. Nový Suzuki Swift 4×4 tak díky svému pohonu majiteli umožní užívat komfortní jízdní vlastnosti vozu i za zhoršených klimatických podmínek.

Tempomat

Vaše chodidlo si také zaslouží odpočinek a tempomat je v tomto ohledu dokonalým pomocníkem na dlouhých cestách. Rozjeďte Swift na požadovanou rychlost, zapněte tempomat na ovladači u volantu a o nic víc se, kromě sledování cesty, nemusíte starat. Tempomat sám přizpůsobuje otáčky motoru (případně chování automatické převodovky) rychlosti vozu. Po sešlápnutí pedálu brzdy nebo spojky se tempomat samočinně vypne a předá Vám tak kontrolu nad rychlostí.

Podvozek

Systém tlumící nerovnosti vozovky se opírá o výsledky komplexních testů prováděných na vozovkách s různými povrchy v regionu Evropy. Stabilní tuhý podvozek se sníženou světlou výškou a zvětšeným rozchodem kol zajišťuje stabilitu vozu. Swift prostě sedí.

Brzdy

Brzdy zvýší Váš požitek z jízdy, když precizně a neúnavně zpomalují. Kotoučové brzdy s vnitřní ventilací vpředu jsou standardem u každé varianty výbavy. Vybrané modely jsou vzadu vybaveny kotoučovými brzdami namísto bubnových.

Sedadlo řidiče

K zajištění ještě většího komfortu především na dlouhých cestách má sedadlo řidiče vynikající boční vedení a možnost individuálního nastavení – je možné jej posouvat o 240 mm podélně a o 58 mm svisle. Spolu s vylepšeným ergonomickým designem a většími rozměry se tak stará o maximální pohodlí, svěžest a pozornost řidiče.

Informační a ovládací prvky

Všechny součásti interiéru Suzuki Swift jsou navrženy pro Vaše maximální pohodlí a spokojenost při řízení.

Kaplička s přístroji kombinuje velmi čitelné analogové přístroje s LCD displejem zobrazujícím důležité informace, jako je například spotřeba paliva či aktuální dojezdová vzdálenost. Když se přístroje rozsvítí, světlo prochází skrz akrylátové „krystaly“ na stupnici, což umocňuje sportovní a stylovou atmosféru.

Swift má bezklíčový systém startování. Stačí nosit u sebe v kapse nebo v tašce malé ovládání velikosti klíčenky a nastartujete pouhým stisknutím tlačítka umístěného na pozici obvyklé pro klíček. Tímto ovládáním můžete samozřejmě dveře také klasicky odemykat i zamykat.

Swift je dále obohacen o velmi užitečnou výbavu, kterou jsou parkovací senzory vzadu.

S podélně i svisle nastavitelným, multifunkčním, kůží obšitým volantem jistě naleznete ideální a pohodlnou polohu. Multifunkce umožňuje ovládání audiosoustavy a tempomatu, aniž byste sundali ruku z volantu. Vyberete si tak pohodlně svoji oblíbenou skladbu, přidáte na její hlasitosti nebo nastavíte požadovanou rychlost jízdy.

Automatická převodovka je dnes spolehlivým společníkem pro každého, kdo jednoduše nechce řadit manuálně.

Manuální převodovka s přesným chodem a ideální délkou jednotlivých rychlostních stupňů dodá jízdě lehkost, plynulost a umocňuje sportovní prožitek.

Komfortní pocit posádky v kabině vozu podporuje také vzhled a funkčnost audio systému a výměna vzduchu. K audio systému snadno připojíte iPod nebo jiné USB zařízení. Zvuk je plný, čistý, s dostatečnou výkonnostní rezervou. Podpora Bluetooth® umožňuje telefonovat za jízdy bez dalšího handsfree zařízení. Automatická klimatizace pomocí řízených ventilátorů vpouští přes výdechy do prostoru pro cestující čerstvý vzduch požadované teploty a množství. Cestujete tedy vždy v příjemném, komfortním prostředí a vychutnáváte si jízdu na každém jejím metru.

Kola a pneumatiky

Kola dělají vůz. Swift je osazen 16palcovými hliníkovými ráfky nebo 15palcovými ocelovými disky s celoplošnými kryty. Oba druhy kol jsou obuty do speciálně vyvinutých pneumatik se sníženým valivým odporem pro nižší spotřebu paliva a dezénem, který zvyšuje stabilitu vozu na suché i mokré vozovce.

Automatická převodovka

Čtyřrychlostní automatická převodovka (AT) poskytuje pocit pohodlné jízdy s vozem Suzuki Swift. V kombinaci se zařazenou řadicí pákou si řidič může užít řazení jako další požitek z jízdy. Vlastnost obvyklá mezi sportovními limuzínami a kupé, ale málokdy ji nalezneme u vozu v této kategorii. Výhodou tohoto typu převodovky je, že umožňuje blokovat řadící stupně. Například, je-li převodovka zařazena na druhý rychlostní stupeň, může řadit pouze mezi prvním a druhým rychlostním stupněm. Tímto způsobem je při jízdě do kopce k dispozici okamžitý výkon a při sjíždění z kopce brzdění motorem.

P parkování
R revers (couvání)
N neutrál
D drive (nejvyšší, automatický stupeň)
2
L low (nízký stupeň - tažení přívěsu)





Vysvětlivky pojmů

ABS (Anti-lock Brake System) - protiblokovací systém, který zabrání zablokování kola při brzdění, a tím i zabrání ztrátě přilnavosti kola k vozovce. Vozidlo je ovladatelné i při prudkém brzdění.

EBD (Electronic Brakeforce Distribution) – elektronický rozdělovač brzdného účinku, který upravuje brzdný tlak na každém kole dle okamžité změny zatížení náprav během brzdění. Zkracuje brzdnou dráhu, zvyšuje účinnost brzdění a ovladatelnost vozu.

BAS (Brake Assistant System) - systém brzdového asistenta monitoruje rychlost a intenzitu sešlápnutého brzdového pedálu. Tento systém vyhodnotí kritickou situaci a případně zvýší tlak v brzdné soustavě, takže řidič dosáhne větší brzdné síly při stejném stlačení brzdového pedálu nohou a tím může zkrátit brzdnou dráhu.

ESP (Electronic Stability Program) - elektronický stabilizační program Vám pomáhá udržovat zvolený směr jízdy Vašeho vozu přibrzďováním některého z kol a omezovat výkon motoru. Pokud dojde ke smyku, vůz se s ním mnohem lépe vyrovná.

TCS (Traction Control System) - protiprokluzový systém, který rozpozná protáčení poháněných kol a sníží výkon motoru tak, aby okamžité otáčky kol zůstaly pod touto hranicí. Pomáhá plynulému rozjezdu a bezpečí na kluzkém povrchu.

VVT (Variable Valve Timing) - proměnné časování ventilů sloužící k příznivějšímu průběhu výkonu v závislosti na otáčkách motoru, snížení spotřeby paliva a emisí výfukových plynů.

CC (Cruise Control) - tempomat je zařízení udržující Vámi nastavenou rychlost vozu, kterou si uložíte do paměti pomocí tlačítka na volantu a poté zcela uvolníte plynový pedál. Pro deaktivaci tempomatu sešlápnete pedál spojky nebo brzdový pedál.

HHC (Hill Hold Control) - asistent rozjezdu do kopce umožňuje pohodlné rozjetí do kopce bez rizika couvnutí. Pokud řidič po zastavení v kopci uvolní brzdový pedál, systém udrží po dobu až 2 sekund tlak v brzdném systému. Při rozjezdu řídicí jednotka tlak postupně snižuje a řidič má tak dostatek času přesunout nohu z brzdového pedálu na plynový (pouze verze AT).

Imobilizér - brání naběhnutí motoru v případě, že nebyl vložen správný klíč do zapalování. Nastartovat je možné výhradně originálním klíčem s imobilizérem, který má v sobě naprogramován elektronický identifikační kód. Znemožňuje potenciálním zlodějům nastartovat motor a nelze použít ani kopii originálního klíče, vyrobenou u běžného zámečníka.