Suzuki - way of life

Novinky

Suzuki Vitara slaví 30. výročí

Grand Vitara 1998 Grand Vitara 1998 Grand Vitara 1998 Grand Vitara 1998

Terénní model Vitara s originálním vzhledem se poprvé představil v květnu 1988 jako vizionářský průkopník kompaktních SUV, a letos na jaře tedy oslavil 30. výročí.

Celkem se ve 191 zemích a regionech celého světa od roku 1988 prodalo více než 3,65 milionu vozů Vitara. Aktuální čtvrtá generace pokračuje v třicetiletém příběhu jako ideální společník pro všední dny, víkendová dobrodružství a jakoukoli cestu mezi tím. Na český trh vstoupila nová Vitara v roce 2015 a těší se mimořádné oblibě. Tvoří polovinu prodejů značky Suzuki v Česku a je tak suverénně nejžádanějším modelem. Celých 65 % zákazníků volí Vitaru s pohonem všech kol, který je pro Suzuki charakteristický.

Praktická, úsporná a v neposlední řadě atraktivní Vitara čtvrté generace slaví úspěchy po celém světě, například v Maďarsku, kde se vyrábí, je absolutně nejprodávanějším automobilem. Letos na podzim se Vitara dočká modernizace, která osvěží její vzhled a přinese nejmodernější bezpečnostní technologie.

První generace: VITARA (1988-1998)

Suzuki si dlouho pohrávalo s myšlenkou automobilu s pohonem všech kol, co by se nezalekl lesních cest, bláta ani kamení a dovezl by lidi na místa, která autem do té doby ještě nikdo nenavštívil. Tuto představu uvedlo do reality s off-roadem Samurai/Jimny, jehož vývoj započal v roce 1968. O dvacet let později, hnáno úspěchem modelu Jimny, se Suzuki odhodlalo k dalšímu odvážnému kroku: vytvořit zcela nový druh automobilu s pohonem 4x4, který by zkombinoval vlastnosti nekompromisních terénních vozidel a současně nabídl komfort a praktičnost běžných osobních modelů. Tak se zrodila Vitara.

Její konstrukce překonala vše, co bylo do té doby u vozů 4x4 obvyklé. Svěží design kombinující rovné plochy se zaoblenými obrysy působil atraktivně, náhradní kolo zavěšené na zádi vzbuzovalo dojem ryzího off-roadu. První generace Vitary současně započala novou kapitolu v terénních schopnostech vozů Suzuki. Měla robustní podvozek s žebřinovým rámem s jednoduchým, ale propracovaným zavěšením (vzpěry McPherson vpředu a tuhá náprava s vlečenými vzpěrami a centrálním ramenem vzadu) a manuálně přiřaditelným pohonem všech kol. Krátký rozvor 2 200 mm byl zárukou skvělé manévrovatelnosti a s hmotností nepřesahující 1 000 kg byla Vitara lehčí než kterýkoli z konkurentů té doby. K přednostem Vitary patřilo odpružení vinutými pružinami, které bylo výrazně komfortnější než listová pera běžně používaná u vozů 4x4. Pohodu na cestách zajišťoval také standardně montovaný posilovač řízení a v neposlední řadě esteticky povedený design interiéru, který si však zachoval pro off-road typickou funkčnost. Navíc třídveřové pojetí karoserie, nabízené rovněž jako stylový kabriolet, založilo ve světě 4x4 doslova nový trend.

V roce 1991 rozšířilo Suzuki nabídku Vitary o praktičtější pětidveřovou variantu a o motor se zdvihovým objemem 1,6 litru. Pětidveřová Vitara byla nejen celkově delší (4 030 mm), ale měla i prodloužený rozvor (2 480 mm). Ve stejné době začalo Suzuki nabízet motor 1,6 l SOHC o výkonu 80 koní se vstřikováním paliva a oxidačním katalyzátorem. Pětidveřové provedení mělo ještě vyšší výkon 95 koní díky 16ventilovému rozvodu OHC a vícebodovému vstřikování. Aby Vitara zaujala co nejširší spektrum zákazníků, dostala v rámci dílčí modernizace více prostoru pro nohy a objemnější zavazadlový prostor, pro milovníky relaxovaného cestování byla určena automatická převodovka.

V roce 1994 začalo Suzuki nabízet svůj nově vyvinutý systém pohonu Drive Select 4x4, který umožnil řidičům rychle reagovat na měnící se podmínky na cestách možností přepínat mezi režimy 2WD a 4WD za jízdy. Následující rok znamenal další významný mezník – poprvé se ve voze s pohonem všech kol objevil šestiválcový motor. Šlo o dvoulitr se čtyřmi vačkovými hřídelia 24 ventily o výkonu 136 koní, který byl vyhrazen delšímu, pětidveřovému provedení Vitary. Aplikace dosud nesilnějšího agregátu si vyžádala i několik vzhledových úprav. Pro vyšší bezpečnost posádky dostala Vitara dva čelní airbagy, uživatelský komfort zase vylepšilo centrální zamykání a elektrické ovládání oken i zrcátek.

V roce 1996 se pod kapotou Vitary objevil dvoulitrový čtyřválcový turbodiesel. V této fázi měla značka Suzuki k dispozici komplexní škálu variant modelu Vitara: krátký a dlouhý rozvor, benzínové i vznětové motory, verze s manuální nebo automatickou převodovkou. První generace Vitary se za devět a půl roku prodalo přibližně 1,1 milionu kusů. Po celém světě se prodávala i pod jiným jménem a v rámci licence ji nabízely také konkurenční značky.

Druhá generace: GRAND VITARA (1998-2005)

Příběh veleúspěšné Vitary pokračoval v roce 1998 pod pozměněným jménem. Nástupce nesl jméno Grand Vitara. Nový model odrážel zvýšení nároků na bezpečnost, ohleduplnost k životnímu prostředí a dostal robustnější, výraznější design akceptující nové trendy ve světě automobilů 4x4. Exteriér Grand Vitary působil více dynamicky. Přední části dominovaly velké světlomety propojené nápadnou maskou, z bočního pohledu vynikl ostře klínovitý profil. Masivní zadní sloupky pětidveřové Vitary se staly jedinečným poznávacím znamením.

Interiér kombinoval tradiční offroadový styl s praktičností a komfortem pro všech pět členů posádky. Suzuki si uvědomovalo čím dál častější využití vozů SUV v městském provozu, proto se výrazně zaměřilo na zlepšení jízdních vlastností na silnici. Zadní tuhá náprava dostala pět ustavujících prvků, což významně zlepšilo jízdní vlastnosti, nové hřebenové řízení zase pozvedlo komfort a ovladatelnost. Od roku 2000 bylo možné přepínat mezi pohonem zadních a všech kol pohodlně přepínačem.

Grand Vitara umožnila oslovit široké spektrum zákazníků vyznávajících aktivní životní styl a symbolizovala politiku automobilky Suzuki hledat odlišnou cestu a rozvíjet nové trhy. V roce 2001 nastal v kariéře úspěšného modelu další zlom, když Suzuki představilo sedmimístnou Grand Vitaru XL-7, nejmenší sedmimístné SUV své třídy. Ve srovnání s výchozím pětidveřovým provedením se rozvor prodloužil o 320 mm a celková délka narostla o 485 mm. Vlajková loď Grand Vitara XL-7 byla poháněna 2,7litrovým šestiválcem, který Suzuki vytvořilo zvětšením vrtání motoru 2,5 l ze standardní Grand Vitary.

Třetí generace: GRAND VITARA (2005-2018, v Evropě do 2015)

Další kapitola ikonického SUV se začala psát v roce 2005 s příchodem zcela nového vozu, nesoucího nadále jméno Grand Vitara. Novinka významně posunula jedinečnou designovou identitu a přinesla inovace, které potvrdily výjimečné postavení značky Suzuki na poli vozů SUV. Široký postoj, velká kola a odvážně tvarované blatníky vyzařovaly odhodlání a sebevědomí. Menší délka a větší šířka Grand Vitary vycházely vstříc evropskému vkusu, stejně jako interiér se svébytným charakterem a sportovním nádechem.

Inženýři společnosti Suzuki vsadili i u třetí generace na osvědčenou koncepci s motorem vpředu a primárním pohonem zadních kol, resp. se stálým pohonem všech kol pro Evropu. Zachovali podélné uložení pohonné jednotky pro dosažení optimálního, téměř rovnoměrného rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu. Toto uspořádání také umožnilo posunout přední kola co nejvíce dopředu a udržet tak motor, převodovku a další těžké komponenty pohonu mezi nápravami, což představuje základ pro skvělou obratnost a neutrální jízdní vlastnosti.

Nabídka motorů zahrnovala pět zážehových jednotek (1,6 l s variabilním časováním ventilů, 2,0 l, 2,4 l, 2,7 l, 3,2 l V6) a jeden turbodiesel.

V centru pozornosti opět stálo vylepšení jízdních vlastností na silnici při zachování skvělých terénních schopností. Grand Vitara proto upustila od tradičního rámového podvozku a nově byla vyztužena lehkou a tuhou žebřinovou konstrukcí integrovanou přímo do karoserie. Významným posunem bylo také nezávislé zavěšení všech kol a stálý pohon 4x4 s uzávěrkou mezinápravového diferenciálu a redukční převodovkou. Systém 4WD se čtyřmi jízdními režimy se ovládal komfortně pomocí otočného ovladače. Režim 4H představoval univerzální volbu pro každodenní použití. Režim 4H Lock s uzavřeným diferenciálem zajistil maximální trakci všech kol ve ztížených podmínkách. Redukovaný mód 4L byl určen do nejnáročnějšího terénu. Neutrální poloha N pak rozpojila hnací řetězec v případě vlečení vozidla.

Celkový prodej modelu nesoucího označení Grand Vitara, tedy této a předchozí generace, dosáhl více než 1,7 milionu kusů. Zatímco v Evropě byla třetí generace nahrazena nástupcem v roce 2015, pro vybrané trhy výroba pokračovala do roku 2017 a například v Íránu zůstává tento model v produkci i v sezóně 2018.

Aktuální čtvrtá generace: VITARA (od 2015)

V říjnu 2014, více než čtvrt století po debutu první generace, se Suzuki vrátilo k původnímu názvu Vitara se zbrusu novým modelem čtvrtého pokolení. Ten reaguje na celosvětovou oblibu vozů SUV, rostoucí nároky na moderní technologie, ekonomiku provozu a v neposlední řadě na široké spektrum chutí dnešních zákazníků.

Společně s celou modelovou řadou Vitara prošla dramatickým vývojem i technika v čele s pohonem všech kol. Nejnovější inteligentní systém 4x4 automobilky Suzuki s názvem AllGrip debutoval v modelu S-CROSS. Vychází z předního pohonu, ke kterému se připojuje pohon zadních kol v závislosti na jízdních podmínkách a zvoleném režimu. Řidič má k dispozici čtyři jízdní módy.

Pokročilou bezpečnostní výbavu aktuální Vitary reprezentuje například automatické nouzové brzdění snižující riziko nehody, trendy v konektivitě vozidel zase sleduje multimediální systém se sedmipalcovým dotykovým displejem a s možností připojení chytrého telefonu. Vysoký výkon a nízkou spotřebu zajišťuje paleta pohonných jednotek v čele se zážehovým turbomotorem nové generace 1,4 BoosterJet.

V lednu 2016 byla v Indii zahájena výroba modelu Vitara Brezza dceřinou společností Maruti Suzuki India Limited. Vitara Brezza je první model, který Maruti Suzuki vyvinulo samostatně na základě globální platformy Suzuki. Ani ne čtyřmetrová Vitara Brezza se setkala s nadšeným přijetím a v roce 2017 se stala nejprodávanějším SUV modelem v Indii, čímž korunovala třicetiletou kariéru fenomenálního Suzuki Vitara.

(Publikováno: 13. 8. 2018)

Úspěch značky Suzuki v britské statistice spolehlivosti

Statistika spolehlivosti

Britská pojišťovna Warranty Direct nabízí pojištění ojetých automobilů, které kryje náklady na případné opravy. Jako související produkt pak společnost nabízí statistiky spolehlivosti, které vycházejí z rozsáhlé databáze pojistných událostí. Takzvaný index spolehlivosti zohledňuje stáří a kilometrový proběh vozu, četnost poruch, náklady na jejich odstranění a řadu dalších vstupních údajů. V aktuálním žebříčku čtyřiceti značek se Suzuki umístilo na skvělém třetím místě obklopené dalšími japonskými výrobci.

Kompletní seznam a podrobnosti naleznete na https://www.reliabilityindex.com/manufacturer

(Publikováno: 6. 6. 2018)

Celosvětový úspěch modelu Suzuki Swift - prodáno šest milionů vozů novodobé generace

Suzuki Swift, stylový a zábavný hatchback nejen do města, pokořil další milník. Celosvětově se ho prodalo již šest milionů kusů. Potřeboval k tomu čtrnáct let, nová podoba Swiftu coby prvního globálně strategického modelu značky Suzuki se představila v roce 2004.

Swift se prodává ve 158 zemích a regionech světa. Do České republiky se dováží nově opět z japonské továrny Sagara, další závody najdeme v Indii nebo Thajsku.

Největší oblibě se Suzuki Swift těší v Asii, především v Indii, kde značný podíl úspěchu tvoří i odvozená verze sedan. Mimořádné úspěchy slaví Suzuki Swift v domácím Japonsku, o čemž svědčí celá řada nejrůznějších ocenění včetně ceny za nejzábavnější vůz a tří titulů Auto roku. Ten poslední získala pro rok 2018 nejnovější generace Swiftu, čímž navázala na triumf obou předchozích provedení.

V České republice tvoří prodeje Swiftu pouze 10 % z celé modelové řady, což je dáno neobvykle vysokou poptávkou po vozech SUV, kterých má Suzuki v nabídce hned několik. Největší zájem je o středně vybavenou specifikaci 1,2 Premium, značné oblibě se těší také varianta 1,2 Premium 4x4. Právě verze s pohonem všech kol činí Swift v segmentu malých vozů jedinečným, podobně jako mild-hybridní provedení SVHS. Nejnovějším přírůstkem rodiny Swift je dynamicky laděný Swift Sport, který přijde na český trh v létě letošního roku.

Nejdůležitější milníky Suzuki Swift

• 11/2004 představení nového globálního modelu Swift v Japonsku
• 02/2005 zahájení výroby v Maďarsku
• 05/2005 start prodeje v Česku
• 11/2005 ocenění Auto roku v Japonsku
• 06/2008 celosvětově prodán 1 000 000 vozů
• 09/2010 uvedení druhé generace nového Swiftu v Japonsku (10/2010 v ČR)
• 11/2010 druhý titul Auto roku v Japonsku
• 01/2011 celosvětově prodány 2 000 000 vozů
• 01/2013 celosvětově prodány 3 000 000 vozů
• 08/2014 celosvětově prodány 4 000 000 vozů
• 12/2016 uvedení třetí generace nového Swiftu v Japonsku (06/2017 v ČR)
• 11/2017 třetí titul Auto roku v Japonsku
• 03/2018 umístění v TOP 3 ankety Světové městské auto

(Publikováno: 22. 5. 2018)

Suzuki Swift oceněn jako Japonské auto roku 2018

Swift Sport Swift Sport

Nová generace Suzuki Swift získala titul Japonské auto roku 2018. Pro Suzuki to je již sedmý zisk tohoto prestižního ocenění, které uděluje japonská asociace automobilových inženýrů a novinářů RJC.

Nový Swift je třetí globální generací kompaktního hatchbacku Suzuki. V hlasování odborníků získal v Japonsku titul Auto roku 2018 a zopakoval tak úspěch svých dvou předchůdců, kteří jsou držiteli stejného ocenění z let 2006 a 2011.

Odborná porota si na Swiftu cení mimo jiné existence speciálních verzí. Modelová řada Swift nabízí širokou paletu různých variant včetně modelu Swift Sport a několika verzí s hybridním pohonem.

Nová generace má výraznější, sportovně pojatý design, ve srovnání s předchůdcem je lehčí, při zachování podobných vnějších rozměrů znatelně prostornější a díky nižší hmotnosti agilnější a současně úspornější.

Systém SHVS je mild hybridní pohon optimalizovaný pro kompaktní vozy. Jednou z jeho klíčových výhod je, že hmotnost vozu zvyšuje jen o 6,2 kg. Systém tvoří startér-generátor ISG, který slouží současně jako alternátor i elektromotor, a 12V lithium-iontová baterie umístěná pod sedadlem řidiče. ISG může spalovacímu motoru pomoci výkonem až 2,3 kW, resp. točivým momentem až 50 Nm, kombinovanou spotřebu snižuje o 8 %.

Vrcholem nabídky je nový Swift Sport poháněný přeplňovaným motorem 1.4 BOOSTERJET, který měl premiéru v září na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem.

Swift je strategickým globálním modelem a vlajkovou lodí Suzuki v segmentu kompaktních vozů. Ve třech generacích se po celém světě od roku 2004 prodalo již 5,77 milionu exemplářů.1)

Japonské auto roku: již 10 ocenění pro značku Suzuki

Asociace automobilových inženýrů a novinářů RJC každoročně uděluje titul Japonské auto roku. Volba v letošním, v pořadí již 27. ročníku probíhala ve dvou kolech. O prestižní cenu se mohly ucházet všechny modely domácích značek uvedené do prodeje od 1. listopadu 2016 do 31. října 2017. Šestice finalistů byla zveřejněna 1. listopadu 2017, vítěz byl oznámen 14. listopadu.

Suzuki získalo titul Japonské auto roku již v letech 2006 a 2011 s modelem Swift, v letech 1994 a 2009 s modelem WagonR a dále v letech 2015 (Hustler) a 2016 (Alto). Automobilka je také držitelem ocenění Technologie roku 2013 uděleného balíčku sedmi technologií snižujících spotřebu paliva SUZUKI GREEN a titulu Osobnost roku, který získal v roce 1994 prezident automobilky Osamu Suzuki a v roce 2007 jeho následník Hiroshi Tsuda.

(Publikováno: 16. 11. 2017)

Světová premiéra Suzuki Swift Sport na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem

Swift Sport Swift Sport

Suzuki představuje na frankfurtském autosalonu třetí generaci dynamicky laděného hatchbacku Swift Sport. Novinka se oproti předchůdci kompletně změnila. „Víme, že naši zákazníci si nadevše cení dynamických jízdních zážitků, proto jsme postavili nový Swift Sport lehčí, rychlejší a povzbuzující v každém směru,“ říká šéfinženýr Swiftu Sport Masao Kobori.

Ve srovnání s minulou generací je nový Swift Sport o 80 kg lehčí (pohotovostní hmotnost jen 970 kg) a sází na podstatně silnější přeplňovaný motor. Čtyřválec 1.4 BoosterJet poskytuje točivý moment 230 N.m, což je o 70 N.m více, než nabízel atmosférický motor o objemu 1,6 litru v minulé generaci. Právě poměr hmotnosti a točivého momentu 4,2 kg/N.m dělá z nového Swiftu Sport ryzí hot hatch a posouvá tento ikonický model do nové dimenze.

Protože je Swift Sport vozem pro pravé řidičské nadšence, je vybaven manuální šestistupňovou převodovkou a precizně vyladěným podvozkem. Rozvor náprav se mezigeneračně zvětšil o 20 mm a rozchod předních i zadních kol narostl o 40 mm. Delší a širší podvozek zlepšil stabilitu vozu, ovladatelnosti prospělo snížení o 15 mm. Tyto úpravy rovněž propůjčují Swiftu Sport dravější postoj, což jej činí ještě atraktivnějším na pohled.

Atletický design byl přizpůsoben sportovnímu charakteru. Od běžných provedení Swiftu se verze Sport odlišuje agresivnějším stylingem přední partie, spoilery, speciálním designem sedmnáctipalcových kol a zezadu pak hlavně dvojitou koncovkou výfuku. Mezi sedmi nabízenými odstíny karoserie září žlutá Champion Yellow, používaná na rallyovém speciálu Suzuki Works, který se účastnil Junior World Rally Championship.

Interiér se sportovním nádechem stimuluje veškeré řidičovy smysly. Dynamický charakter Swiftu Sport umocňují červené dekorační prvky na čalounění, obložení dveří i samotné přístrojové desce, které vévodí sportovní zploštělý volant.

Swift Sport ovšem vedle dynamických zážitků nabízí také spoustu luxusní výbavy zvyšující komfort i bezpečí posádky. V interiéru například nechybí multimediální systém s dotykovou obrazovkou a sedmipalcovým displejem. Mezi pokročilé jízdní asistenty patří adaptivní tempomat, sledování jízdního pruhu nebo protikolizní systém s detekcí chodců. Kombinace kamery a laserového snímače zajišťuje maximální funkčnost systému v nejrůznějších podmínkách.

Zahájení prodeje nového Suzuki Swift Sport se v České republice očekává na jaře 2018.

(Publikováno: 12. 9. 2017)

Nový Swift Sport ve světové premiéře na autosalonu ve Frankfurtu

Swift Sport Swift Sport

Na 67. ročníku autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem Suzuki oficiálně představí zcela nový Swift Sport.

Swift Sport je od uvedení první generace v roce 2005 ztělesněním sportovního charakteru značky Suzuki. Nový model třetí generace prošel kompletním přepracováním a sportovně zaměřeným řidičům nabídne novou úroveň radosti z řízení.

Podrobnosti k novému vozu budou zveřejněny během autosalonu na tiskové konferenci.

Čas konání: 13:00, úterý 12. září
Místo: stánek B12, hala 9.0

Více informací najdete na http://www.globalsuzuki.com/iaa2017/

67. ročník mezinárodní automobilové výstavy IAA se koná na výstavišti ve Frankfurtu nad Mohanem. Tiskové dny proběhnou 12. a 13. září, pro veřejnost je autosalon je otevřený od 14. do 24. září.

(Publikováno: 24. 7. 2017)

Meta pokořena: z továrny v maďarské Ostřihomi vyjely už 3 miliony vozů značky Suzuki

3 miliony vozů Suzuki

OSTŘIHOM 19. dubna 2017 – 3 miliony automobilů Suzuki vyrobených během 26 let. Magyar Suzuki Corporation pokořila další metu a dokazuje, že je důležitým hráčem nejen v rámci maďarského průmyslu, ale v celosvětovém měřítku. Automobily Suzuki vyráběné v Maďarsku se z továrny v Ostřihomi vyvážejí do více než 100 zemí celého světa.

Z továrny Suzuki v maďarské Ostřihomi vyjel vůz s pořadovým číslem 3 000 000. Jubilantem je model S-Cross. Historie tohoto výrobního závodu sahá do roku 1991 a je spojená s bouřlivým rozvojem. Zatímco v roce 1992 se v Ostřihomi vyrobilo jen 970 vozů, v roce 2005 již roční objem produkce překročil hranici sto tisíc (136 311 kusů) a do roku 2008 se toto množství ještě více než zdvojnásobilo na 281 686 nových Suzuki.

V uplynulých 26 letech z výrobní linky sjíždělo mnoho různých modelů. V roce 1992 to byla první generace Swiftu, Wagon R+ se přidal v roce 2000 a Ignis o tři roky později. Rok 2005 přinesl zbrusu novou generaci Swiftu a následující sezona oblíbený model SX4. V posledních deseti letech se ve výrobním programu objevily také modely Splash (od 2008), nový Swift (od 2010), S-Cross (od 2013) a nová Vitara (od 2015).

Na domácím trhu v Maďarsku je Vitara s obrovským náskokem nejprodávanějším SUV i osobním automobilem vůbec. Proto nepřekvapí, že Suzuki bylo loni opět od roku 2009 nejprodávanější značkou v Maďarsku a při počtu 11 266 prodaných aut má rekordní tržní podíl 11,67 %.

Ovšem vozy Suzuki vyrobené v Ostřihomi nejezdí pouze v Maďarsku a dalších evropských zemích. Vyváží se i do tak exotických destinací, jako jsou Dominikánská republika, Guatemala nebo ostrovní stát Vanuatu ležící v jižním Pacifiku. Většina z 211 266 vozů vyrobených v roce 2016 zamířila na export do více než sta zemí po celém světě.

„Když se ohlédnu za uplynulými 26 lety, jsem hrdý na to, čeho jsme dosáhli. Tři tisíce našich zaměstnanců v Maďarsku odvádějí každý den spoustu práce, bez které bychom metu 3 miliony vyrobených aut nikdy nepřekonali,“ řekl při této příležitosti Yoshinobu Abe, výkonný ředitel Magyar Suzuki.

(Publikováno: 30. 4. 2017)

Suzuki se podílí na vývoji lunárního vozidla

Suzuki uzavřelo partnerství s vesmírným výzkumným týmem Hakuto a bude se podílet na vývoji lunárního vozidla. Tím rozšiřuje své aktivity mimo domovskou planetu Zemi. Hakuto je první soukromě financovaný tým z Japonska, který se zapojil do soutěže Google Lunar XPRIZE o dobytí Měsíce.

Cílem projektu je vyslání vozidla na Měsíc, ujetí alespoň 500 metrů a odeslání kvalitních obrázků a videa zpátky na Zemi, to vše při financování výhradně z privátních zdrojů. Vítězný tým získá v soutěži Google Lunar XPRIZE 20 milionů dolarů.

Suzuki přispěje svými dlouholetými zkušenostmi se stavbou kompaktních a úsporných automobilů s pohonem všech kol.

Mezi hlavní konstrukční cíle při stavbě lunárního vozidla patří co nejlepší trakce pohonu a co nejnižší hmotnost. Ta je klíčová nejen pro schopnost efektivního pohybu bez prokluzu kol po prašném měsíčním povrchu, ale také pro minimalizaci celkových nákladů mise.

Suzuki se již půl století zabývá stavbou automobilů s pohonem všech kol, jehož nejnovější generace AllGrip patří k nejvyspělejším technologiím svého druhu na trhu. Aktuální modelová řada Suzuki se navíc může pochlubit velmi tuhou a současně lehkou podvozkovou platformou, která přispívá k vysoké bezpečnosti, vynikajícím jízdním vlastnostem a rekordně nízké spotřebě automobilů. Zkušenosti získané při vývoji všech těchto technologií nyní Suzuki uplatní v nové výzvě, jíž je lunární vozidlo týmu Hakuto.

(Publikováno: 18. 3. 2017)

Suzuki na 87. ženevském autosalonu

Tento ikonický a mimořádně úspěšný model značky Suzuki se představuje ve zcela nové formě a je dokonalým příkladem automobilového pokroku. Charakteristická DNA vozu Swift se prezentuje ve zcela novém designu evropského střihu, lehká konstrukce stojí za sportovními jízdními vlastnostmi a nejmodernější bezpečnostní technologie staví nový Swift na vrchol segmentu.

„Rozhodli jsme se vytvořit vůz, který lidi oslní. Nejprve, když jej spatří, znovu když se do něj posadí, a v neposlední řadě když šlápnou na plyn,“ říká hlavní inženýr Swiftu Masao Kobori.

Prodej nového Swiftu v Evropě odstartuje během dubna, na český trh by měl být uveden v květnu 2017.

Základní pilíře nového Suzuki Swift

• Inovativní design
Více než 5,3 milionu prodaných Swiftů bylo pro designéry velkou výzvou. Za úkol si stanovili odvážnou evoluci typické DNA, jejímž cílem bylo stimulovat smysly lidí a současně zachovat nezaměnitelný charakter modelu Swift.

• Povznášející řidičské zážitky
Nový Swift nabízí nevšední jízdní zážitky, a to nejen díky mimořádně nízké hmotnosti pouhých 840 kg. Na klikatých silnicích Swift nadchne precizním řízením, na dálnici zase směrovou stabilitou. Posílené moderní pohonné jednotky jsou zárukou vysokého výkonu při nevšedně nízké spotřebě paliva.

• Pokročilé bezpečnostní technologie
V novém Swiftu Suzuki poprvé představuje pokročilý přednárazový systém kombinující kameru a laserový senzor. Tato technologie slouží pro několik bezpečnostních funkcí jako je samočinné nouzové brzdění, varování na opuštění jízdního pruhu nebo automatické přepínání dálkových světel. Systém používá také mikrovlnný radar pro zajištění funkce adaptivního tempomatu.

• Chytré kompaktní balení
Nový Swift je o 10 mm kratší než předchozí model, ale jeho rozvor se prodloužil o 20 mm. Výsledkem je více místa pro posádku, ale díky důmyslné konstrukci i větší zavazadlový prostor o objemu 265 l, což je o 54 litrů víc než v případě odcházející generace. Karoserie nového swiftu je o 15 mm nižší a o 40 mm širší, což vozu přidává na dynamickém postoji.

Mezigenerační srovnání v číslech

Nové Suzuki Swift předčí svého předchůdce v každém ohledu:
• 120 kg lehčí
• 5 % úspornější
• 3 % tišší
• 8% lepší aerodynamika
• 0,4 m menší poloměr otáčení
• 23 mm víc místa vzadu na šířku i výšku
• 20 mm více prostoru mezi předními sedadly
• 25 % objemnější zavazadlový prostor

Technika nového Suzuki Swift

Swift stojí na nově navržené, lehké a vysoce tuhé podvozkové platformě HEARTECT. Ta je základem vysokého cestovního komfortu, vynikajících jízdních vlastností a v neposlední řadě přispívá k maximální ochraně posádky.

Motory:

1.0 BOOSTERJET: zážehový přeplňovaný motor s přímým vstřikováním
1.2 DUALJET: zážehový atmosférický motor
SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki): lehký, kompaktní a úsporný hybridní systém pro oba zážehové motory 1.0 BOOSTERJET a 1.2 DUALJET.

Základní rozměry nového Suzuki Swift

Délka:3 840 mm
Šířka:1 735 mm
Výška:1 495 mm (2WD) 1 520 mm (4WD)
Rozvor:2 450 mm
Rozchod kol vpředu/vzadu1 520 -1 530 mm/1 520 -1 535 mm

(Publikováno: 7. 3. 2017)

Vyhodnocení soutěže

Vyhodnocení soutěže konané v rámci roadshow SUZUKI proběhlo dne 8. 11. 2016 v prostorech Magyar Suzuki Corporation Ltd. v Praze. Po prohlédnutí celkového počtu 673 řádně vyplněných účastnických karet komise seznala, že na otázku „Kolik návštěvníků se zúčastní SUZUKI ROADSHOW konané v patnácti městech České republiky ve dnech 16. 9. – 22. 10. 2016“ nejblíže odpověděli:

1. první místo a výhru skútr Suzuki Address získala se svou odpovědí 675 návštěvníků
• Marta Pražanová, Brno
Hlavní cenu, skútr Suzuki Address si výherkyně převzala v autosalonu Suzuki Canocar Brno v pondělí 21. 11.

2. místo a výhru sadu pneumatik Bridgestone získal se svou odpovědí 670 návštěvníků
• Miloš Hnilica, Bruntál

3. místo a výhru zapůjčení vozu Suzuki Vitara S získala se svou odpovědí 678 návštěvníků
• Romana Prokůpková, Kladno

(Publikováno: 28. 11. 2016)

Bára Poláková řídí rodinný crosover Suzuki S‑Cross

Populární herečka a zpěvačka Bára Poláková řídí nový Suzuki S‑Cross. Dosud se oddávala jízdě s větrem ve vlasech, s příchodem dcery ovšem změnila priority a dává přednost praktičnosti a univerzálnosti. Proto ji nyní na cestách doprovází modernizovaný rodinný crossover Suzuki S‑Cross, se kterým ji potkáte mimo jiné na aktuálním koncertním turné „Kdo je tady víc než ty Tour 2016“.

Bára si vybrala vůz v bílé barvě ve vrcholné specifikaci Elegance Lux s výkonným a úsporným benzinovým motorem 1.4 BoosterJet a automatickou převodovkou. Samozřejmě si nenechala ujít ani tradiční benefit vozů Suzuki v podobě inteligentního systému pohonu všech kol AllGrip.

Protože nejčastěji s Bárou cestuje dcera Ronja (1), maminka, případně manažer, byly parametry nového auta předem dané – musí být prostorné, komfortní a bezpečné. „Svou roli hrála i nízká spotřeba, protože toho teď najezdím opravdu hodně. A už se nemůžu dočkat, až s novou čtyřkolkou vyrazím na hory, kde teď budu nezastavitelná,“ dodává s typickým úsměvem charizmatická laureátka dvou cen Anděl.

(Publikováno: 24. 10. 2016)

Suzuki na pařížském autosalonu

Evropská premiéra kompaktního crossoveru Suzuki Ignis

S modelem Ignis přichází do nabídky značky Suzuki stylový a praktický crossover kompaktních rozměrů. Atraktivní svěží design čerpá inspiraci v bohaté historii značky, ostatně ani jméno Ignis není u Suzuki novinkou. Při návrhu crossoveru aplikovalo Suzuki všechny své nejmodernější technologie. Ignis tedy využívá novou generaci lehké a pevné platformy a kromě tradičních pohonných jednotek nabídne také úsporný a ekologicky šetrný hybrid SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). Suzuki Ignis se začne na evropských trzích prodávat na začátku roku 2017.

Modernizovaný Suzuki S-Cross

Druhou premiérou na stánku Suzuki v Paříži bude modernizované provedení rodinného crossoveru S-Cross. Nejnápadnější změnou je design přední části, který zdůrazňuje SUV charakter vozu a jeho terénní schopnosti dané především inteligentním pohonem všech kol AllGrip. Významně se změnila také paleta nabízených motorů. Dosavadní atmosférický zážehový čtyřválec 1.6 VVT nahradí dva moderní přeplňované motory s přímým vstřikováním: tříválec 1.0 BoosterJet a čtyřválec 1.4 BoosterJet. Drobnými úpravami prošel také interiér a další partie S–Crossu.

Další podrobnosti o novinkách budou zveřejněny na tiskové konferenci 29. září 2016  v 9:00. Expozice Suzuki je umístěna na stánku 511 v hale 1.0, Paris Expo Porte de Versailles. Suzuki bude dále vystavovat modely Vitara, Jimny, Baleno a Cervo (klasický model z roku 1977, v Evropě známý pod označením SC100. Motocyklovou divizi Suzuki bude reprezentovat nový model SV650 a závodní stroj MotoGP.

Speciální webové stránky: http://www.globalsuzuki.com/paris2016/.

(Publikováno: 11. 8. 2016)